DIRECT EEN AFSPRAAK
Wij hebben geen wachttijden, u kunt direct een afspraak maken voor een intake en – indien mogelijk – start van de behandeling.
Het antwoord op de vragen die wij regelmatig voorbij horen komen
WORDT MIJN BEHANDELING VERGOED?
De meeste behandelingen die wij uitvoeren (voor o.a. psoriasis, vitiligo, huidkanker, eczeem en ernstige acne) worden vergoed vanuit de basisverzekering. Wel heeft u hier een verwijzing van de huisarts voor nodig. Twijfelt u of behandeling van uw aandoening vergoed wordt, kunt u dit altijd bij ons navragen.
Let op: Heeft u nog openstaand eigen risico, dan moet u dit eerst betalen.
MOET IK EIGEN RISICO BETALEN?
Wanneer u op verwijzing van de huisarts naar de dermatoloog gaat, wordt uw behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. Heeft u nog eigen risico open staan, dan moet u dat deel zelf betalen. De rest betaalt uw zorgverzekeraar. Heeft u geen eigen risico open staan, dan vergoed uw zorgverzekeraar de gehele behandeling.
HEB IK EEN VERWIJSBRIEF NODIG?
Ja, wanneer u voor medisch specialistische zorg naar een dermatoloog gaat, heeft u daarvoor een verwijzing van uw huisarts nodig.
Komt u voor een een cosmetische behandeling die u zelf betaalt, dan kunt u zonder verwijzing bij ons terecht.
HOE WERKT DAT MET EEN VERWIJZING? MOET IK DIE ZELF MEENEMEN?
De verwijzing van uw huisarts kunt u meenemen naar uw eerste afspraak op de kliniek. Uw huisarts kan de verwijzing ook direct naar ons sturen via [email protected] of faxen naar 035-6246707. Binnenkort kunnen verwijzingen ook via zorgdomein verstuurd worden maar op dit moment nog niet.
MIJN HUISARTS GEEFT GEEN VERWIJZING. MAG DAT?
De huisarts mag alleen een verwijzing weigeren als hij ervan overtuigd is dat deze voor u niet zinvol is. Uw huisarts moet dan duidelijk aan u uitleggen waarom hij geen verwijsbrief wil geven. Een verwijzing voor een second opinion mag ook alleen geweigerd worden door de huisarts als hij/zij daar zwaarwegende redenen voor heeft.
IK HEB MIJN VERWIJSBRIEF NIET OP TIJD. WAT NU?
Uw huisarts moet de verwijzing uiterlijk op de datum van uw intake uitgeschreven hebben. Lukt dat niet, dan moet uw afspraak verplaatst worden.
Denkt u dat uw huisarts de verwijzing niet op tijd uitgeschreven heeft, horen wij dat graag zo spoedig mogelijk van u en kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.
Wij hebben geen wachttijden, u kunt direct een afspraak maken voor een intake en – indien mogelijk – start van de behandeling.
IS ER ALLEEN EEN VESTIGING IN HILVERSUM?
Ja, wij zijn alleen in Hilversum gevestigd. U vindt onze kliniek in het op de tweede verdieping van het Medisch Centrum Dudokpark, gelegen aan het Dudokpark, schuin tegenover het gemeentehuis.
WAAR KAN IK PARKEREN?
In de directe omgeving van het behandelcentrum kunt u betaald parkeren. Er is (bijna) altijd voldoende parkeergelegenheid beschikbaar op loopafstand.
KAN IK GRATIS PARKEREN?
Parkeren rond de kliniek is helaas niet gratis en er wordt door de gemeente strak gehandhaafd. Wij adviseren u dan ook een parkeerapplicatie of belparkeren te gebruiken, zodat u niet te veel betaalt of tussentijds hoeft te verlengen in het geval dat uw afspraak langer duurt dan gepland. Actuele parkeertarieven (de directe omgeving van de kliniek valt onder parkeergebied “de Schil”) kunt u vinden op: https://www.hilversum.nl/Home/Parkeren/Parkeren_bezoekers.
Op ongeveer 5-10 minuten lopen vanaf de kliniek kunt u wel gratis parkeren. De parkeergebieden kunt u vinden op een kaart van de gemeente:
ZIJN JULLIE BEREIKBAAR MET HET OV?
De kliniek is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf station Hilversum Centraal is het een kleine 15 minuten lopen naar ZBC Multicare en er rijdt ook een bus. Komt u met het OV, plan uw reis met dan met 9292ov.nl.
HOE IS DE VERKEERDRUKTE IN EN ROND HILVERSUM?
Helaas is de verkeersdrukte rond Hilversum tijdens de spits vaak groot. Zorg dus dat u de verwachtte verkeersdrukte in de gaten houdt en dat u bijtijds vertrekt voor uw afspraak.
IS HET GEBOUW TOEGANKELIJK VOOR ROLSTOELGEBRUIKERS?
Ja, het gebouw is toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
KAN IK METEEN BIJ JULLIE TERECHT?
Wij hebben geen wachttijden, u kunt direct bij ons terecht!
HOE KAN IK EEN AFSPRAAK MAKEN?
U kunt een afspraak maken via onze website, door een e-mail te sturen of ons te bellen. Komt u voor het eerst, dan heeft u een verwijzing van uw huisarts nodig.
HOE LANG DUURT EEN AFSPRAAK?
Onze consulten worden aanzienlijk ruimer ingepland dan in het ziekenhuis en we proberen zo veel mogelijk consult en behandeling te combineren.
Voor een intake reserveren we 20 minuten. Vervolgafspraken met licht- of laserbehandelingen worden ook voor minimaal 20 minuten ingepland. Controles voor medicatie zijn afspraken van 10 minuten.
Sommige afspraken duren aanzienlijk langer, zoals bijvoorbeeld fotodynamische therapie voor acne, waarbij u bijna twee-en-een half uur op de kliniek aanwezig bent.
TOT WANNEER KAN IK MIJN AFSPRAAK AFZEGGEN?
Wanneer het voor u niet mogelijk is een gemaakt afspraak na te komen, horen wij dat graag zo spoedig mogelijk. U kunt uw afspraken altijd tot twee werkdagen vantevoren geheel vrijblijvend wijzigen, verplaatsen of annuleren. Zo kunnen wij u en andere patiënten zo prettig en snel mogelijk van dienst zijn en de wachttijden en zorgkosten laag houden.
Bij structureel te laat afmelden zijn wij genoodzaakt (een deel van) de onkosten aan u door te berekenen.
HOE KAN IK MIJN AFSPRAAK WIJZIGEN?
U kunt uw afspraak wijzigen via onze website, door een e-mail te sturen of ons te bellen.
Wij verzoeken u het ons zo snel mogelijk door te geven wanneer u weet dat u een gemaakte afspraak wilt wijzigen. Dit kan altijd vrijblijvend tot twee werkdagen vantevoren. Zo kunnen wij u en andere patiënten zo prettig en snel mogelijk van dienst zijn en de wachttijden en zorgkosten laag houden.
HOE KAN IK MIJN AFSPRAAK AFZEGGEN?
U kunt uw afspraak annuleren via onze website, door een e-mail te sturen of ons te bellen.
Wij verzoeken u het ons zo snel mogelijk door te geven wanneer u weet dat u een gemaakte afspraak wilt afzeggen. Dit kan altijd vrijblijvend tot twee werkdagen vantevoren.
Bij structureel te laat afmelden zijn wij genoodzaakt (een deel van) de onkosten aan u door te berekenen.
ZIJN JULLIE BEHANDELAARS NET ZO GOED ALS IN HET ZIEKENHUIS?
Zeker! Onze dermatologen werken ook in reguliere ziekenhuizen en zijn daarnaast extra gespecialiseerd in licht- en laserbehandeling. Wij zijn trots op de kennis en kunde van al onze behandelaars! Zij krijgen bij ZBC Multicare ook volop gelegenheid om hun expertise uit te breiden en onderzoek te doen.
WIE IS MIJN BEHANDELAAR?
Bij een intake wordt u altijd gezien door een dermatoloog of physician assistant. Een aantal gespecialiseerde vervolgbehandelingen en reguliere controles worden ook door onze huidtherapeuten uitgevoerd.
WAAR KAN IK EEN VRAAG STELLEN OVER MIJN FACTUUR?
Heeft u een vraag over een factuur, dan kunt u die mailen naar [email protected].
ZORG EN DE DIAGNOSE-BEHANDEL-COMBINATIE (DBC). HOE WERKT DAT?
Er is wettelijk vastgelegd hoe medisch specialistische zorg in rekening gebracht moet worden. Dit is niet per consult maar per “pakket zorg”, de zogenaamde diagnose behandelcombinatie (DBC), waarin vaak verschillende zorgactiviteiten zijn opgenomen. De factuur voor uw zorg is dus niet voor één consult maar voor alle zorg binnen een vastgestelde periode. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
De Nederlandse Zorg Authoriteit (NZA) heeft op hun website handige informatie voor patiënt en verzekerde met uitleg over DBC’s, facturatie en uw eigen risico bij een bezoek aan een medisch specialist. U kunt deze informatie vinden via de website van de NZA.
Voor meer informatie kunt u terecht op onze pagina over vergoeding en verwijzing:
KAN IK EEN BEHANDELING DECLAREREN BIJ MIJN AANVULLENDE VERZEKERING?
U kunt bij ons ook terecht voor zorg die niet onder de basisverzekering valt maar wel binnen een aanvullende verzekering voor vergoeding in aanmerking kan komen, zoals behandeling bij milde acne of het laseren van overbeharing in het gelaat bij vrouwen. De behandelingen dient u ter plekke per PIN te voldoen en de factuur kunt u daarna zelf indienen bij uw zorgverzekeraar. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat u op de hoogte bent van de voorwaarden voor vergoeding van uw verzekeraar.
IK BEN NIET TEVREDEN. WAT KAN IK DOEN?
Wij streven er naar u altijd naar volle tevredenheid van dienst te kunnen zijn. Heeft u desondanks toch een vervelende ervaring, bent u niet geheel tevreden over (een aspect van) uw behandeling of heeft u ideeën over hoe wij u nog beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten! Wij staan open voor feedback en horen graag waar u verbeterpunten ziet.
VERBETERPUNTEN, WAAR IK DIE KWIJT?
Ziet u wat er beter kan? Wij horen het graag van u zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
WAAR KAN IK EEN OFFICIËLE KLACHT INDIENEN?
Wanneer er iets niet naar wens gaat, adviseren wij u altijd om eerst het gesprek aan te gaan met de persoon in kwestie of een andere medewerker van onze organisatie als dat fijner voor u is. Op die manier is de kans het grootst dat er een oplossing naar tevredenheid gevonden kan worden.
Wanneer het u niet lukt om samen met ons of met uw behandelaar een oplossing te vinden, kunt u een officiële klacht indienen bij onze klachtenfunctionaris. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk en met aandacht behandeld. U kunt uw klacht per e-mail richten aan [email protected] of per post versturen naar:
ZBC Multicare
t.a.v. de klachtenfunctionaris
Postbus 161
3870 CD HOEVELAKEN
Tijdens openingstijden zijn wij persoonlijk bereikbaar per telefoon op 035-6249576 en via de mail op [email protected]. Buiten onze openingstijden kunt u ons altijd een mailtje sturen en reageren wij zo spoedig mogelijk.